Najczęściej kupowane

Informacja

Producenci

Dostawcy

Jak wzbogacić swoją dietę o omega 3

Published : 2018-08-30 10:36:09
Categories : Informacje ogólne i ciekawostki Rss feed

Zdrowe tłuszcze to element każdej odpowiednio zbilansowanej diecie. Nie może ich zabraknąć nawet w diecie odchudzającej. Kwasy tłuszczowe omega 3 powinny znaleźć się w codziennym jadłospisie każdego z nas, czas więc poznać ich największe źródła. 

Jaki wpływ na organizm mają kwasy omega 3 

Kwasy tłuszczowe w tym omega 3 mają zbawienny wpływ na organizm człowieka. Mają one zdolność niszczenia szkodliwych cząsteczek tłuszczu. Dzięki czemu usuwają one z organizmu niezdrowe złogi tłuszczów, które mogą się odkładać w tętnicach. Kwasy omega 3 obniżają poziom cholesterolu we krwi, więc zapobiegają chorobą układu sercowo-krążeniowego. Ich niedobór może prowadzić do zaburzeń układu hormonalnego, co przyczyniać się może do powstawania problemów z płodnością. Kwasy omega 3 pozytywnie wpływają na pracę układu odpornościowego i limfatycznego. Osoby, które spożywają odpowiednią ilość omega 3 znacznie rzadziej mają problemy zdrowotne i są bardziej odporne na choroby. 

Omega 3

Dawkowanie kwasów omega 3 

To jakie mamy zapotrzebowanie na kwasy omega 3 zależy głownie od naszego wieku, aktywności fizycznej i ogólnego stylu życia. U dzieci i młodzieży kwasy omega 3 powinny stanowić pięć procent energii z diety. U niemowląt optymalna dawka omega 3 wynosi około 100 miligramów. Wraz z wiekiem zwiększa się nasze zapotrzebowanie na tak wartościowy składnik. Dzieci i młodzież od dwóch do osiemnastu lat powinny dziennie spożywać około 250 miligramów kwasów omega 3. U osób dorosłych ta dawka się nie zmniejsza.  Jednak kobiety w ciąży i karmiące piersią powinny spożywać nieco mniej kwasów DHA, bo 200 miligramów na dzień.

Największe źródła kwasów omega 3 

Jeśli chcesz uzupełnić swoją dietę w omega 3 to koniecznie wzbogać jadłospis w oleje roślinne, ryby, orzechy i nasiona, ponieważ są one największym źródłem kwasów tłuszczowych. Kwasy omega 3 znajdują się w :

  • Oleju lnianym, 
  • Nasionach chia, 
  • Orzechach włoskich, 
  • Oleju sojowym,
  • Oleju z kryla,
  • Oleju z lnu. 

W leju sojowym znajduje się aż dziesięć gramów kwasów omega 3. W diecie omega 3 nie może również zabraknąć oliwy z oliwek, ponieważ jest ona bogatym źródłem kwasów tłuszczowych. Zamiast smażyć na olejach pochodzenia zwierzęcego, najlepiej wybierać oleje roślinne, ponieważ mają one w sobie wiele składników odżywczych w tym właśnie kwasy omega 3. Warto również jeść dużo ryb. Wzbogacenie diety w produkty bogate w kwasy tłuszczowe będzie miało pozytywny wpływ na pracę całego organizmu. Z takich produktów nie powinny rezygnować osoby na diecie. Mimo tego, że wydaje się, że tłuszcz nie jest produktem wspierającym odchudzanie, to kwasy omega 3 są składnikiem, który poprawia prace układu trawiennego i poprawia metabolizm. 

Udostępnij wpis