Najczęściej kupowane

Informacja

Producenci

Dostawcy

Dieta ketogeniczna jej zalety i wady

Published : 2018-09-05 09:01:39
Categories : Informacje ogólne i ciekawostki Rss feed

Dieta ketogeniczna jak każda inna dieta ma swoje wady i zalety. Jednak ma ona więcej dobrych stron, ponieważ ma ona korzystny wpływ na organizm. Nie jest ona idealną dietą, ale może ona wesprzeć organizm podczas walki z wieloma chorobami. Dziś przedstawimy wszystkie wady i zalety diety ketogenicznej. 

Zalety diety ketogenicznej 

Jest to dieta, która może przynieść wiele korzyści dla organizmu człowieka. Jest ona również jednym z najlepszych sposobów odżywiania podczas wielu schorzeń. Jej największym plusem jest to, że skuteczna jest podczas spalania tkanki tłuszczowej. Szybko redukuje ona tkankę tłuszczową. Zasady diety ketogenicznej sprawiają, że w jadłospisie znajdują się jedynie te produkty, które nie zwiększają poziomu insuliny we krwi. Dzięki temu mamy mniejszą ochotę na podjadanie między posiłkami. Jeśli w czasie diety będziemy przestrzegać jej zasad to doda ona nam energii na cały dzień i zredukuje zmęczenie. A dodatkowo usprawnia ona pracę mózgu. Ma to związek z tym, że mózg pracuje znacznie szybciej na ciałach ketonowych. Dieta ketogeniczna jest sposobem na regulację pracy układu hormonalnego. Pomocna może okazać się dla osób, które mają problemy z trądzikiem oraz cellulitem wodnym. Redukuje ona obrzęki oraz wspomaga wydalanie nadmiaru wody z organizmu. Jest to dieta idealna dla osób, które mają problemy z za wysokim poziomem cholesterolu. Jej zadaniem jest redukcja poziomu LDL do niższego i podwyższenie poziomu HLD, czyli dobrego cholesterolu. 

Kto może stosować dietę ketogeniczną? 

Dieta ta jest idealna dla sportowców, których celem jest zwiększenie siły mięśniowej. Dieta ketogeniczna zwiększa wytrzymałość organizmu na wysiłek fizyczny. Dzięki temu ćwiczenia mogą być dłuższe i stają się efektowniejsze. Jest to dieta odpowiednia dla osób każdym wieku. Nie jest to jednak dieta dla osób, które mają problemy z dużą nadwagą. Jej stosowanie może nie przynieść oczekiwanych efektów. 

Wady diety ketogenicznej 

Nie jest to dieta łatwa. Jej zasady są restrykcyjne. Może się więc ona wydawać surowa, zwłaszcza podczas lata, kiedy należy ograniczyć spożywanie owoców. Jest to dieta kosztowna. Podczas jej trwania należy wybierać wysokiej jakości produkty, które są drogie. W diecie ketogenicznej największą rolę pełnią kwasy omega 3. Należy więc spożywać produkty, które są bogate w ten składnik odżywczy, czyli:

  • Oleje roślinne, 
  • Orzechy, 
  • Wołowina, 
  • Ryby. 

W początkowej fazie diety mogą pojawiać się intensywne bóle brzucha. Spowodowane są one reakcją jelit na dużą ilość kwasów tłuszczowych. W czasie stosowania tej diety przeszkadzać może nieprzyjemny zapach z ust oraz potu. Problematyczne może wydawać się uporczywe parcie na pęcherz. Przyczyną tego jest zwiększona filtracja nerek. Dieta ketogeniczna nie jest odpowiednia dla wszystkich. Może okazać się nieskuteczna dla osób, które mają dużą nadwagę. Nie powinna być stosowana przez osoby, które prowadzą wymagający tryb życia, ponieważ jest to dieta restrykcyjna.

Udostępnij wpis