Najczęściej kupowane

Informacja

Producenci

Promocje

Dostawcy

Zdrowe suplementy na stres i nerwy

Published : 2017-07-29 20:38:43
Categories : Informacje ogólne i ciekawostki Rss feed , Suplementy Rss feed

Suplementy diety na stres

Suplementacja odgrywa istotną rolę w radzeniu sobie z przykrymi objawami stresu - zmęczeniem, rozdrażnieniem czy brakiem skupienia.

Odpowiednio dobrane zdrowe suplementy to ogromne wsparcie dla wyczerpanego, pozbawionego energii organizmu. Zanim jednak wyciągniesz rękę po kapsułkę czy proszek, skonsultuj się ze swoim lekarzem, aby wspólnie ustalić co będzie dla ciebie najbardziej optymalne.

Aminokwasy - nieocenione bogactwo i remedium na stres

Aminokwasy to związki niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu, ponieważ tworzą białka - składnik konieczny w ludzkiej diecie. Dzięki aminokwasom przyswajamy witaminy i minerały, ale też mamy dobry nastrój. Prawidłowo zbilansowana dieta, obfitująca w produkty pełnoziarniste, rośliny strączkowe, mięso oraz kasze i ryż, to pierwszy krok do zapewnienia odpowiedniego poziomu aminokwasów. Kiedy to nie wystarcza, można sięgnąć po zdrowy suplement diety.

L- tyrozyna - zwiększa wytrzymałość psychiczną i zdolność radzenia sobie ze stresem, dodaje energii i wyraźnie poprawia samopoczucie. Uczestniczy w wytwarzaniu adrenaliny w reakcji na codzienny stres, jak również wyrównuje wahania poziomu innych hormonów w stanach napięcia nerwowego. Aminokwas ten wpływa na wzmocnienie układu odpornościowego. Pokarmy bogate w tyrozynę to m.in. awokado, orzechy, pestki dyni i ziarno sezamowe (oraz naturalnie żywność bogata w proteiny: mięso drobiowe,nabiał i sery). Niedobór tyrozyny występuje rzadko, jednak wiąże się z niedoczynnością tarczycy. Jeśli masz wysokie ciśnienie, migreny, problemy z układem krążenia, powinieneś skonsultować się ze swoim lekarzem przed kuracją L- tyrozyną.

L- glutamina - może pomóc w okresach narażenia na stres; w takich sytuacjach organizm wytwarza kortyzol, natomiast zasoby glutaminy gwałtownie się obniżają. Dlatego suplementacja jest bardzo dobrym rozwiązaniem. L- glutamina poprawia koncentrację, wzmacnia pamięć oraz wspiera funkcje poznawcze. Aminokwas ten stanowi klucz do wzmocnienia układu odpornościowego, bo zmniejsza ryzyko infekcji. Glutamina odgrywa istotną rolę w produkcji neuroprzekaźników, co wiąże się bezpośrednio z osiągnięciem wewnętrznego spokoju i ukojeniem nerwów. Źródłem L- glutaminy są: jajka, wołowina, buraki, szpinak i fasola. L- glutamina reguluje trawienie, a także uczestniczy w procesie detoksykacji organizmu, usuwając z niego zbędny amoniak.

Acetyl- L- Karnityna - chroni neurony, utrzymując je w dobrej kondycji i pełne energii.

Suplement ten pomaga na stres i przemęczenie; zapewnia dobre ukrwienie mózgu.

Acetyl- L- Karnityna wzmacnia pamięć i zdolność uczenia się. Ponadto rewitalizuje działanie mózgu, poprawia samopoczucie i powstrzymuje negatywne skutki stresu.

SAMe - S-Adenozyl- L- Metionina - wpływa na lepsze samopoczucie, ponieważ wspiera produkcję neuroprzekaźników (serotoniny i dopaminy) odpowiadających za uczucie szczęścia. Pomaga skupić uwagę i wyciszyć nerwy. Może stanowić pomoc przy leczeniu stanów depresyjnych.

Zdrowe suplementy ze skarbca Natury

Dobroczynne działanie żeń-szenia, schisandry czy jagód goji na samopoczucie i pozytywny nastrój jest znane człowiekowi od dawna.Naturalne składniki roślinne zawarte w suplementach to dobre rozwiązanie na stres.

Cytryniec chiński (Schisandra) - wspomaga i chroni organizm od negatywnych skutków stresu. Pomaga kontrolować poziom kortyzolu, a jako adaptogen wspiera ciało i umysł w walce ze stresem. Zapobiega umysłowemu wyczerpaniu i podnosi poziom energii oraz wyostrza uwagę. Schisandra wzmacnia układ odpornościowy i reguluje pracę nadnerczy.

Jagody goji - obniżają poziom stresu, wspomagają prawidłowe trawienie. Suplement jest doskonały na zmniejszenie zmęczenia i odzyskanie energii.

Mleczko pszczele - zawiera proteiny, lipidy i kwas foliowy i mnóstwo witamin z grupy B oraz witaminę C. Jest źródłem inozytolu, substancji kluczowej w regulacji poziomów adrenaliny i endorfiny. Działanie mleczka pszczelego jest znaczące na dolegliwości związane ze stresem i osłabionymi nerwami.

Korzeń Maca - wzmacnia nerwy, działa energetyzująco, podnosi odporność na stres.

Maca jako adaptogen, czyli roślina pomagająca przystosować się organizmowi do niekorzystnych warunków, łagodzi reakcje na stres i uspokaja. Jednocześnie suplement ten pozytywnie wpływa na skupienie uwagi i poprawia pamięć.

Czerwony żeń- szeń - tonizuje, jednocześnie dodając energii. Reguluje poziom serotoniny i dopaminy, dlatego jest nieoceniony w leczeniu stanów lękowych, depresji i stresu. Działa odprężająco, a przy okazji jest lekarstwem na wrzody żołądka - przykry skutek stresu.

Autor: Magdalena Gosk

Linki:

https://www.evitamins.com/a/10-best-uses-royal-jelly-628

http://www.livestrong.com/article/341738-what-are-the-health-benefits-of-dried-goji-berries/

https://healthyfocus.org/health-benefits-of-schisandra/

https://selfhacked.com/blog/s-adenosyl-l-methionine/#3_SAMe_Improves_Brain_Function

http://www.livestrong.com/article/440968-what-is-l-tyrosine-good-for/

http://www.livestrong.com/article/239337-pro-cons-of-glutamine/

Udostępnij wpis