Najczęściej kupowane

Informacja

Producenci

Dostawcy

W jaki sposób opanować stres i nerwy

Published : 2017-06-28 06:43:03
Categories : Sposoby na zdrowe życie Rss feed

Sposoby na nerwy

Dopada Cię zmęczenie i zniechęcenie. Nie wysypiasz się, a Twoje zobowiązania nawarstwiają się w zawrotnym tempie. Chciałbyś to przerwać, ale masz mętlik w głowie i brak Ci zdecydowania. To przykre objawy stresu i osłabionych nerwów. Co zrobić, by ponownie odzyskać spokój i chęć do działania? Weź głęboki oddech, uśmiechnij się do siebie i przeczytaj o kilku sprawdzonych sposobach na wyczerpany stresem organizm i osłabione nerwy… a potem idź na spacer.

Sposoby na zmniejszenie stresu

Są rzeczy, które możesz zrobić od razu, by zapanować nad stresem i zregenerować nerwy.

  • Energiczne ćwiczenia (np. aerobik) ; kiedy Twoje serce bije szybciej, przysadka wydziela hormon szczęścia - serotoninę i endorfiny, a Ty czyjesz się świetnie.Weź pod uwagę mały trening, a poczujesz że stres odchodzi.
  • Śmiech - najlepsze lekarstwo. Śmiech to zabawa, a jednocześnie idealny sposób na stres i uspokojenie skołatanych nerwów. Obejrzyj komedię, idź na występ ulubionego kabaretu, albo posłuchaj dowcipów. Wybierz co chcesz - a śmiech Cię odpręży.
  • Medytacja - również dobry sposób na pozbycie się skutków stresu. Nie jest ona niczym skomplikowanym - powtarzanie słów, bądź wpatrywanie się w płomień świecy, pomoże szybko ukoić Twoje nerwy. Chodzi o to, by odciążyć umysł i zrelaksować się - wszystko po to, by złagodzić stres. Medytacja sprawia, że obniża się poziom kortyzolu - hormonu stresu, obniża się też ciśnienie krwi, a serce bije wolniej. Oddech wyrównuje się i uspokaja.

  • Ćwiczenie głębokiego oddychania - jest bardzo podobne do medytacji. Istnieją różne techniki, ale wszystkie koncentrują się na głębokim, powolnym oddychaniu. Spokojne oddychanie odpręża Twoje nerwy.
  • Regularne spożywanie małych porcji pożywienia - to pomaga obniżyć poziom stresu i ukoić nerwy. Natomiast głód i nieodpowiednie nawodnienie, to jedne z przyczyn zdenerwowania i uczucia niepokoju.
  • Sen - Siedem, osiem godzin snu to minimum. Wyspany człowiek to wypoczęty i zrelaksowany pracownik, rodzic, kolega.
  • Suplementacja - odpowiednio dobrane zdrowe suplementy, to złagodzenie stresu i wzmocnienie nerwów. Na uwagę zasługują między innymi : ashwagandha, gingko biloba i żeń-szeń. Korzeń ashwagandha redukuje kortyzol o 25%. Warto spróbować tego suplementu, jeśli dopadł Cię stres i brakuje Ci motywacji do działania. Gingko biloba podnosi poziom serotoniny i dopaminy, które mają zasadniczy wpływ na dobry nastrój i złagodzenie stresu. Natomiast żeń-szeń uspokaja i dodaje energii. Jest pomocny w leczeniu skutków stresu; poprawia jakość snu i ogólne samopoczucie.

Jak ukoić nerwy?

  • Metoda 1. - uspokojenie umysłu

Zrób listę rzeczy, które powodują u Ciebie stres, to pomoże Ci wybrać sposoby na poradzenie sobie z nim.

Praktyka uważności - to zatrzymanie się, obserwacja otoczenia z zaangażowaniem wszystkich zmysłów.

  • Metoda 2. - wyciszenie ciała

Posłuchaj muzyki, spróbuj aromaterapii, potańcz lub poćwicz jogę… wybierz coś, co sprawi Ci przyjemność i pozwoli się odprężyć.

  • Metoda 3. - poprawa nastroju

Uśmiechnij się, kiedy zaczynasz się denerwować. Weź oddech i zanuć ulubioną piosenkę.

  • Metoda 4. - ułatwianie sobie życia

Bądź przygotowany i dobrze zorganizowany, aby uniknąć niepotrzebnych nerwów i dodatkowego stresu.

Mów sobie, że dasz radę. To pomaga obniżyć poziom stresu i blokuje negatywne myśli.

Unikaj pośpiechu; wyjdź na autobus parę minut wcześniej, idź spokojnie.

Staraj się patrzeć na wszystko z dystansu.

  • Metoda 5. - uspokojenie przez kontakt

Porozmawiaj z przyjacielem. Wyjdź na spacer z psem, by uspokoić nerwy.

Jeśli tego potrzebujesz - umów się na wizytę z psychologiem.

Nawet jeśli dopada Cię stres i stałeś się nerwowy, pamiętaj że to Ty możesz zapanować nad stresem, a nie on nad Tobą.

Dlatego podejmij odpowiednie kroki i pokonaj stres już dziś, by zachować zdrowie i dobre samopoczucie.

Udostępnij wpis