Najczęściej kupowane

Informacja

Producenci

Promocje

Dostawcy

Proste sposoby na ochronę stawów i wzmocnienie kości

Published : 2016-09-10 13:34:21
Categories : Sposoby na zdrowe życie Rss feed

Zdrowe stawy

Jeśli Ty lub ktoś z Twoich bliskich narzeka na jakieś dolegliwości związane z bólem stawów bądź ruchliwością to w pierwszej kolejności powinien się udać do lekarza bądź fizjoterapeuty. Wizyta taka pomoże zdiagnozować rzeczywiste źródło dolegliwości i zaplanować konkretne leczenie: czy to ćwiczenia, czy też lekarstwa, zabiegi chirurgiczne i odpowiednią dietę. Nie mniej możesz samodzielnie już teraz zadbać o to aby odciążyć swoje stawy, zmniejszyć ból i poprawić ruchliwość. Oto kilka sprawdzonych sposobów, rekomendowanych przez Harvard Medical School.

Ruszaj się! Unikaj pozostawania w jednej pozycji zbyt długo. Jeśli na przykład masz siedzący tryb pracy co 15 minut wstań i porozciągaj się. Podobnie postępuj jak siedzisz w domu przed telewizorem.

Zminimalizuj obciążenie stawów. Unikaj ruchów albo pozycji, które dodatkowo obciażają stawy. Na przykład, jesli bolą Cię nadgarstki używaj do otwierania butelek lub słoików otwieraczy, a kiedy masz problemy z plecami to pamiętaj o tym, aby podnosić rzeczy z podłogi z przysiadu, nie zginając tułów na prostych nogach.

Odżywiaj się zdrowo. Odpowiednia dieta pomoże Ci wzmocnić mięśnie, szkielet i kości.

Dbając o kości, upewnij się, że masz wystarczająco dużo wapnia każdego dnia. Można to zrobić poprzez spożywanie żywności, takich jak mleko, jogurt, brokuły, jarmuż, figi i wzbogacanej żywności, takich jak soja lub mleko migdałowego. Jesli chodzi o mięśnie, to trzeba im dostarczać wystarczająco dużo białka. Jego ilość zależy od wieku, płci i aktywności.  Dobre źródła białka to chude mięso, owoce morza, ziarna, rośliny strączkowe, produkty sojowei orzechy. Dietę możesz wzbogacić o zdrowe suplementy na kości i stawy.

Odkryj swoją siłę. Wykorzystuj aktywnie siłę swoich mięsni aby odciążyć stawy. Na przykład zamiast otwierać ciezkie drzwi bolącymi nadgarstkami pchnij je barkiem, albo kiedy wchodzisz po schodach, stawiaj najpierw nogę silniejszą, następnie dopiero słabszą.

Planuj i upraszczaj. Eliminuj czynności, które obciążają stawy, na przykład zamaist prasować kupuj rzeczy nie wymagające prasowania. Przeorganizuj swoje otoczenie tak, aby rzeczy które często używasz mieć w zasięgu ręki - na przykład trzymaj środki czystości takie same w kuchni i w łazience - unikniesz wtedy niepotrzebnego dźwigania. 

Poporś o pomoc. Jeśli wiesz, że któreś z czynności narazi Cię na uraz, nie wstydź się i poproś o pomoc swoją rodzinę lub przyjaciół

Udostępnij wpis