Najczęściej kupowane

Informacja

Producenci

Nowe produkty

Promocje

Dostawcy

Jogurt - naturalne wzmocnienie kości, odporności i smaczny sposób na figurę

Published : 2017-02-07 05:15:05
Categories : Informacje ogólne i ciekawostki Rss feed

Jogurt znajduje się w diecie człowieka od niepamiętnych czasów.
Jest bardzo pożywny, a jedzony regularnie pozytywnie wpływa na naszą kondycję i samopoczucie.

Działanie jogurtu:

  • zmniejsza ryzyko chorób serca
  • wspomaga kondycję układu kostnego, zapobiegając osteoporozie i wzmacniając stawy
  • pomaga kontrolować masę ciała, regulując przemianę materii

Co to jest jogurt i jak powstaje?

Jogurt jest popularnym produktem mleczarskim. Jak powstaje? Dzięki kulturom bakterii jogurtowych laktoza zawarta w mleku ulega procesowi fermentacji.
W czasie tego procesu tworzy się kwas mlekowy, czyli sekret niepowtarzalnego smaku i konsystencji jogurtu. Jego tradycyjna, prosta forma ma najwięcej korzyści zdrowotnych.

7 naukowo udowodnionych korzyści zdrowotnych płynących z  jedzenia jogurtu

1. Bogactwo kluczowych dla zdrowie składników odżywczych

Jogurt zawiera wapń, minerał niezbędny dla mocnych kości, stawów i zdrowych zębów. Jeden kubeczek jogurtu pokrywa 49% dziennego zapotrzebowania na wapń. Wysoka zawartość witamin z grupy B, a zwłaszcza witaminy B12 i ryboflawiny w jogurcie, wspomaga układ krążenia oraz chroni serce. Porcja tej smacznej przekąski dostarcza 38% dziennej dawki fosforu, 12% dawki magnezu i 18% dawki potasu. Te minerały są istotne przy regulacji ciśnienia tętniczego i utrzymaniu prawidłowego stanu kości.

2. Wysoka zawartość białka

Jogurt ma w sobie imponujące ilości białka, bo w 200g produktu znajdziemy około 12 g tego ważnego składnika odżywczego.
Wykazano, że białko wspiera metabolizm i spalanie tłuszczu. Odpowiednia ilość protein jest ważna w regulacji apetytu, ponieważ stymulują one wytwarzanie hormonów odpowiedzialnych za uczucie sytości. Porcja jogurtu wspiera odchudzanie.

3. Pozytywne działanie na układ pokarmowy

Ze względu na zawartość żywych kultur bakterii jogurt reguluje pracę układu pokarmowego. Korzystnie wpływa na zmniejszenie dolegliwości w chorobach jelit, gdyż eliminuje wzdęcia i zaparcia.
Liczne badania wykazały, że jedzenie jogurtu chroni układ pokarmowy podczas terapii antybiotycznej i stanowi wsparcie w czasie grypy żołądkowej.

4. Wzmocnienie układu odpornościowego

Jedzenie jogurtu wzmacnia odporność, chroni przed przeziębieniem i grypą.
Zwłaszcza w okresie zimowych, kiedy jesteśmy narażeni na osłabienie, zastrzyk energii w postaci zbilansowanych posiłków oraz dawki suplementów na odporność, jest jak najbardziej wskazany.
Jogurt to źródło pierwiastków wspierających układ immunologiczny - m.in. selenu i cynku.

5. Jogurt tarczą ochronną w walce z osteoporozą

Jogurt zawiera kilka kluczowych składników odżywczych dla zdrowych kości, takich jak białko, wapń, potas i fosfor. Wszystkie te pierwiastki zapobiegają osteoporozie, w której zmianie ulega gęstość tkanki kostnej, co prowadzi do osłabienia kondycji kości i stawów.
Badania dowodzą, że już trzy porcje nabiału dziennie - w tym porcja jogurtu - mogą pomóc w zachowaniu mocnych kości i stawów. Możliwość suplementacji (np. preparatem siarka MSM) znacznie zwiększa szansę utrzymania dobrej kondycji.

6. Wsparcie dla serca

Mleko i jego przetwory (w tym jogurt) zawierają tłuszcze nasycone. Spożycie tych tłuszczów zwiększa ilość “dobrego” cholesterolu HDL, który chroni zdrowie serca. Regularne jedzenie jogurtu pomaga obniżyć ciśnienie i zapobiega chorobom układu krążenia.

7. Sprzymierzeniec w kontrolowaniu masy ciała

Jogurt ma kilka właściwości, które pomagają kontrolować wagę i zachować smukłą sylwetkę.
Po pierwsze, to  duża zawartość białka, które współpracując z wapniem zwiększa poziom hormonów obniżających apetyt (peptydów YY i GLP-1).
Po drugie, jogurt reguluje przemianę materii przez co obniża masę ciała.
W końcu, z uwagi na zawartość składników odżywczych, jogurt jest elementem wzbogacającym codzienną dietę. Można nim z powodzeniem zastąpić batonika czy ciastko.

Wybierajmy jogurty naturalne, najlepiej bez cukru i zbędnych dodatków. Mamy wówczas pewność, że dostarczamy sobie tego, co w tej przekąsce najcenniejsze.

Autor: Magdalena Gosk

Linki:

https://authoritynutrition.com/7-benefits-of-yogurt

Udostępnij wpis