Najczęściej kupowane

Informacja

Producenci

Nowe produkty

Promocje

Dostawcy

Jak pielęgnować włosy latem - naturalne sposoby na zdrowe, piękne włosy

Published : 2017-08-09 11:13:03
Categories : Sposoby na zdrowe życie Rss feed

Piękne i zdrowe włosy

Letnia pielęgnacja dla zdrowych i pięknych włosów

Lato to pora roku, która przysparza skórze i włosom dużo problemów. Włosy są matowe i przesuszone, brakuje im blasku.

Co zrobić, aby przywrócić włosom zdrowy wygląd w czasie letnich upałów? Odpowiedzią jest odpowiednie nawilżenie; zarówno od zewnątrz jak i od środka.

Z pomocą przychodzą naturalne maseczki i olejki. Dużą rolę odgrywa zrównoważona dieta, ale też zdrowa suplementacja.

Siła owoców i warzyw - maseczki pełne witamin i wody

Piękne włosy mimo wysokich temperatur? To możliwe dzięki prostym i przyjemnym zabiegom. Oto kilka z nich:

  • masaż ciepłymi olejkami ( zaczynamy od skóry głowy, nie zapominając o końcówkach włosów),
  • stosowanie naturalnych szamponów i odżywek,
  • użycie maseczek na włosy.

Owocowe maseczki i odżywki do włosów przygotowane samodzielnie w domu, pełne są zdrowych składników.

Maseczka z ogórka ogranicza pocenie się skóry głowy ( zetrzyj ogórka na tarce i wcieraj delikatnie we włosy) i doskonale nawilża. Natomiast odżywcza maska z mleka i banana sprawi, że włosy będą lśniące i nabiorą miękkości (rozgnieć banana i dodaj filiżankę mleka, wymieszaj i nałóż na włosy na 15 minut, umyj głowę). Maseczka z awokado nawilża i dostarcza włosom witaminy E i B. Jej przygotowanie nie zajmuje dużo czasu, a jest ona idealnym sposobem na zdrowe, nawilżone włosy. Potrzebujesz awokado łyżkę oliwy z oliwek. Rozgnieć awokado w miseczce, dodaj oliwę i dokładnie połącz składniki. Nałóż na włosy, pozostaw na pół godziny. Na koniec umyj głowę.

Maseczka z banana sprawi, że włosy będą miały zdrowy wygląd. Banany to bogactwo witamin i składników mineralnych (m.in. magnezu i potasu oraz witaminy E). Do przygotowania maseczki użyj banana, jajka i jednej łyżeczki oliwy z oliwek. Wymieszaj wszystko tak, aby powstała jednolita papka. Nałóż maskę na włosy na 20 minut, po tym czasie umyj je jak zwykle.

Ciekawym rozwiązaniem, które zapewni skórze głowy odpowiednie nawilżenie i ochronę przed łupieżem, jest płukanka na bazie świeżego soku z pomarańczy. Dodatkowo twoje włosy będą ślicznie pachniały. Weź ¼ filiżanki soku pomarańczowego (przecedź go po wyciśnięciu), jedną łyżeczkę soku z cytryny i jedną filiżankę ciepłej wody. Wszystko wymieszaj. Umyj głowę, a potem stopniowo wylej mieszankę na włosy. Delikatnie wmasuj ją w skórę głowy i rozprowadź na włosach. Pozostaw na głowie na 10 minut. Spłucz letnią wodą.

Oprócz stosowania płukanek i maseczek nawilżających włosy, pamiętaj o ochronie przed słońcem. Noś chusty, kapelusze, używaj filtrów ochronnych. Po kąpieli w morzu umyj starannie włosy.

Zdrowa dieta dla włosów pełnych blasku

Pokarmy bogate w kwasy omega-3, antyoksydanty (np. witaminę C), biotynę, cynk oraz witaminę A, zapewnią Ci zdrowe włosy i skórę głowy. Co jeść?

  • Tłuste ryby (makrela, sardynki, biały łosoś) - są źródłem kwasów omega-3. Dzięki uwzględnieniu ich w swojej diecie, zyskasz zdrowe, lśniące i nawilżone włosy. Skóra głowy będzie odżywiona i pozbawiona łupieżu.
  • Szpinak i inne zielone warzywa - to źródło witaminy A, która łagodzi podrażnioną bądź przesuszoną skórę, niweluje drobne zmiany skórne i ogniska zapalne pod włosami. Witamina A zapobiega osłabieniu i wypadaniu włosów.
  • Orzechy - są pełne biotyny, mikroelementu posiadającego właściwości regenerujące włosy i skórę.
  • Jajka - to źródło siarki, pierwiastka niezbędnego do produkcji kolagenu i keratyny. Substancje te zapewniają zdrową skórę i mocne włosy.
  • Płatki owsiane - zawierają potas, magnez i biotynę - dzięki obecności tych składników odżywczych, płatki owsiane zapobiegają łamliwości włosów.
  • Pomidory - są bogate w antyoksydanty, a więc zapewniają ochronę przed promieniowaniem UVA i UVB dla zdrowia włosów i skóry.
  • Ananasy - zawierają bromelainę, składnik działający wygładzająco na skórę. Picie soku z ananasa wspomaga produkcję kolagenu, składnika niezwykle ważnego dla zdrowej skóry.
  • Nasiona dyni - są źródłem witaminy A oraz kwasów omega-3, dla mocnych, gęstych włosów. Kwasy omega-3 wspomagają produkcję sebum, naturalnej substancji regenerującej skórę głowy.

Pamiętajmy, aby podczas letnich upałów pić dużo wody i odpowiednio chronić się przed nadmiernym promieniowaniem słonecznym.

Zdrowego lata!

Autor: Magdalena Gosk

Linki:

https://www.boldsky.com/beauty/hair-care/2015/twelve-home-remedies-for-better-hair-care-in-summer-068564.html

https://beautyhealthtips.in/hair-homemade-fruit-masks-fruit-packs/

http://www.besthealthmag.ca/best-eats/nutrition/15-foods-to-eat-for-glowing-skin-and-healthy-hair/

Udostępnij wpis