Najczęściej kupowane

Informacja

Producenci

Dostawcy

5 praktycznych sposobów na odstawienie cukru

Published : 2016-09-19 20:23:38
Categories : Sposoby na zdrowe życie Rss feed

ciasteczka i słodycze

Cukier jest substancją uzależniającą, która zakwasza organizm i może prowadzić do stanów zapalnych oraz chorób przewlekłych. Uważa się, że jest tak uzależniający jak kokaina, gdyż stymuluje mózg w taki sam sposób, jak robią to narkotyki. To dlatego co jakiś czas doświadczamy napadów, które wręcz zmuszają nas do zjedzenia czegoś słodkiego - biegniemy wtedy do najbliższego sklepu po puszkę coli czy też batonik. Oprzeć się słodyczom jest wyjątkowo trudno, zwłaszcza jeśli przez większość życia sobie na tym polu folgujemy.

Rzucanie cukru trzeba zacząć małymi kroczkami, w przeciwnym razie może się okazać, że zbyt szybkie tempo jakie sobie narzucimy zniechęci nas, a wprowadzona zmiana nie potrwa długo. Lepiej poczynić sobie drobne zobowiązania i dotrzymywać je przez 30 dni i po tym czasie dokładać kolejne, wtedy zmiana nie jest zbyt obciążająca dla organizmu i psychiki i ma szanse na stałe zaistnieć w życiu.

Okej, teraz do rzeczy:

1. Rozpoczynaj dzień od szklanki wody z cytryną

Jeśli chcesz ułatwić swojemu organizmowi wyrwanie się ze słodkiego nałogu musisz go wesprzeć właściwym odżywianiem. Rozpoczynanie dnia szklanką letniej wody ze sokiem z cytryny to najwłaściwszy początek - ten prosty napój pobudzi trawienie, oczyści nerki i pomoże w usuwaniu toksyn, a jednocześnie zabezpieczy przed gwałtownymi skokami poziomu cukru we krwi.

Po prostu bierzesz szklankę wody i wyciskasz do niej połówkę cytryny. Proste? No, może trochę cierpkie, ale pomyśl tylko jak twój organizm oczyszcza się od koniuszków palcy po końcówki włosów na głowie. 

Jest to dobry sposób, który pomoże ci także uniknąć spirali obżarstwa, które powoduje zaczynanie jedzenia w późniejszych godzinach.Tak na prawdę ustawi cię od razu na właściwej pozycji startowej do walki ze słodkościami.

2. Probiotyki i zdrowie jelit

Jeśli chciałbyś organizm utrzymać w zdrowiu, najlepiej zadbaj w pierwszej kolejności o jelita. Jeśli już zaczynasz każdy dzień od szklanki wody z cytryną, co daje ci odpowiednią dawkę energii i oczyszczenie, to pora zająć się utrzymaniem właściwej flory bakteryjnej.

Bardzo dużo ludzi mimo stosowania wymyślnych diet nie sa w stanie stracić nic na wadze. Najczęstszym powodem tego jest zaburzona równowaga flory bakteryjnej w jelitach, dlatego warto wprowadzić do swojej diety probiotyki, a także sfermentowane pokarmy, takie jak kombucza, czy ogórki czy kapusta kiszona. Kiedy uda ci się zatrzymać obżarstwo śmieciowym jedzeniem, te zdrowe potrawy nabiorą wyjątkowego bogactwa smaku. 

3. Rozważ suplementację L-Glutaminą

L-Glutamina jest zdrowym suplementem, który może pomóc powstrzymać łaknienie cukru. Ponad to wspomaga proces detoksykacji w organizmie przy jednoczesnym zwiększeniu siły, przyśpieszeniu gojenia ran i regeneracji mięśni szkieletowych. Zmniejsza także zakwaszenie organizmu a także sprzyja utrzymaniu właściwego poziomu cukru we krwi.

4. Mrożone owoce i cytrusy

Mrożone owoce i cytrusy to dobra alternatywa dla słodyczy, która powstrzyma cię przed obżarstwem. Zawierają ponadto składniki odżywcze, takie jak witaminy, minerały i przeciwutleniacze, które pomogą ci zachować dobre zdrowie.

5. Wykorzystuj produkty alternatywne dla cukru, takie jak miód

Kiedy już musisz zjesc coś słodkiego i wiesz, że nic cię nie powstrzyma spróbuj miodu. Jest to świetny sposób, aby zjeść coś słodkiego, który jest równoczesnie zdrowy dla ciebie. Kiedy jesz miód to zwiększasz zdolność swjego organizmu do zwalczania infekcji bakteryjnych. Dostarczasz mu również pyłek kwiatowy w sposób, który może przyczynić się do zmniejszenia alergii sezonowych na pyłki roślin 

Udostępnij wpis