Najczęściej kupowane

Informacja

Producenci

Dostawcy

11 krótkich porad na zdrowy, smaczny sen

Published : 2017-02-23 06:45:37
Categories : Sposoby na zdrowe życie Rss feed

Zdrowy sen

Sen pomaga w regeneracji naszego organizmu, wpływa pozytywnie na procesy myślowe i pamięć, wspomaga kreatywność. Kiedy się wyśpimy, mamy dużo energii i dobre samopoczucie w ciągu dnia.

Co uwzględnić w diecie, a czego unikać, aby zagwarantować sobie spokojny sen?

Oto garść konkretnych porad…

1. Sięgaj po pokarmy bogate w tryptofan.

Tryptofan to substancja ułatwiająca podróż w krainę snu. Źródłem tryptofanu jest przede wszystkim nabiał, ale też orzechy, jajka, banany i miód. Daj się skusić na szklankę ciepłego mleka z miodem tuż przed snem!

2. Pamiętaj o węglowodanach.

Porcja płatków zbożowych na kolację lub kanapka z serem zwiększą poziom tryptofanu we krwi oraz sprawią, że będziesz zdrowo najedzony.

3. Mała przekąska przed snem.

Jeśli zmagasz się z problemem bezsennych nocy, małe Conieco przed spaniem z pewnością ci pomoże. Przekąska musi być niewielka, bo obfity posiłek może niepotrzebnie obciążyć twój układ trawienny.

4. Wieczór to nie pora na frytki i hamburgery.

Fast foody nie tylko powodują otyłość, ale też mocno zaburzają cykl snu. Ciężki i tłusty posiłek pobudza trawienie i utrudnia spokojny sen.

5. Uważaj na ukrytą kofeinę.

Nie od dziś wiadomo, że filiżanka kawy tuż przed snem nie jest najlepszym pomysłem. Jednak niektóre produkty zawierają ukrytą kofeinę. Do tej grupy należą m.in. czekolada, kakao, napoje typu cola i herbata. Dobrze jest ograniczyć spożycie tych napojów i przekąsek, przynajmniej cztery do sześciu godzin przed nocnym wypoczynkiem.

6. Czytaj ulotki lekarstw - niektóre medykamenty mogą zawierać kofeinę.

Zarówno leki bez recepty (na przeziębienie czy środki przeciwbólowe) jak i te przepisane przez lekarza mogą być źródłem ukrytej kofeiny. Sprawdź ulotkę w poszukiwaniu informacji o ewentualnych skutkach ubocznych dotyczących zaburzeń snu.

7. Zrezygnuj z alkoholu.

Kieliszek wina przed snem nie jest dobrym pomysłem. Alkohol pomoże zasnąć, ale w nocy możesz się często budzić. Narażasz się na koszmary i nieprzyjemne zimne poty. Efekt końcowy - rano jesteś niewyspany. Jeśli wieczorem wypijesz alkohol, postaraj się zrównoważyć każdego drinka szklanką wody. W ten sposób rozcieńczasz alkohol we krwi, łagodząc skutki jego działania. Jeśli chcesz porządnie się wyspać, nie pij alkoholu przynajmniej na sześć godzin przed spaniem.

8. Unikaj ostrych i tłustych potraw.

Kładąc się spać z pełnym żołądkiem, narażasz się na dyskomfort trawienny i zgagę.

Jeśli masz ochotę na ostre potrawy, to spożywaj je przynajmniej na cztery godziny przed snem.

9. Wieczorem ogranicz pokarmy białkowe do minimum

Postępując w ten sposób, odciążysz swój żołądek. Jedzenie bogate w proteiny lepiej wybierać w ciągu dnia, kiedy nasz organizm potrzebuje energii.

10 .Postaraj się ograniczyć ilość wypijanych płynów przed godziną 20-tą.

Odpowiednie nawodnienie to bardzo ważna sprawa. W ciągu dnia pamiętaj o piciu dużej ilości płynów, szczególnie wody. Natomiast wieczorem staraj się je ograniczyć, by nocą oszczędzić sobie częstych wizyt w toalecie.

11.Nie licz na to, że papieros przed snem cię odpręży.

Nikotyna ma działanie stymulujące, podobne do kofeiny. Unikaj palenia, zwłaszcza przed snem lub kiedy obudzisz się w środku nocy.

By rzucić palenie sięgnij po zdrowe suplementy i zasięgnij porady lekarza.

Słodkich snów!

autor: Magdalena Gosk

Link:

www.webmd.com/sleep-disorders/ss/slideshow-sleep-foods




Udostępnij wpis