Najczęściej kupowane

Informacja

Producenci

Dostawcy

11 dobrych sposobów jak pokonać stres

Published : 2017-02-20 21:20:26
Categories : Sposoby na zdrowe życie Rss feed

We współczesnym, dynamicznym świecie stres otacza nas z każdej strony. To on powoduje, że jesteśmy zmęczeni i pozbawieni energii. Jednak istnieją sposoby, aby zmienić to krok po kroku. Odpowiednia dawka ruchu na świeżym powietrzu oraz zdrowe suplementy to duże wsparcie i klucz do lepszego samopoczucia. To, co jemy by pokonać stres też jest niezwykle istotne.

Szczęśliwa siódemka na dobry początek

  • Płatki owsiane - to bogactwo węglowodanów złożonych. Węglowodany te wspomagają produkcję serotoniny, hormonu naturalnie likwidującego efekty stresu. Oprócz tego, dzięki wysokiej zawartości błonnika miseczka owsianki sprawi, że będziesz długo najedzony.
  • Awokado - jest źródłem glutaminy, substancji blokującej wchłanianie niektórych tłuszczów, które powodują uszkodzenia oksydacyjne. Owoc ten jest bogaty w luteinę, beta - karoten, witaminę E, kwas foliowy. Wysoka zawartość witamin z grupy B naturalnie wspomaga naszą energię.
  • Łosoś i inne ryby ( pstrąg, śledź ) - to kopalnia kwasów omega-3. Kwasy tłuszczowe omega-3 zwiększają poziom serotoniny, pomagają tłumić uczucie niepokoju (spowodowanego działaniem hormonu o nazwie kortyzol). Omega-3 działają jak antydepresant, ale bez skutków ubocznych. Doskonałym źródłem kwasów omega-3 jest olej z kryla.
  • Herbata czarna i oolong - zwalczają stres, ból głowy i niepokój. Oolong zawiera kwas GABA, który hamuje niszczenie neuronów w mózgu. Herbata poprawia pamięć i koncentrację.
  • Jagody i inne owoce leśne (żurawiny, maliny) - dzięki zawartości antyoksydantów (antocyjanów) wspomagają produkcję dopaminy w mózgu. Poprawiają nastrój, usprawniają funkcje poznawcze i dają zastrzyk energii. Jednocześnie naturalnie regulują poziom cukru we krwi i obniżają ciśnienie. Blokują kortyzol - hormon stresu.
  • Orzechy i nasiona słonecznika - ta grupa pokarmów zawiera cynk. Niski poziom cynku powoduje uczucie niepokoju i wzmaga stres. Nasiona słonecznika dostarczają też kwasu foliowego, który wspiera produkcję dopaminy, zwanej hormonem szczęścia
  • Gorzka czekolada - zawiera polifenole i flawonoidy, obniża ciśnienie krwi i poprawia nastrój. Czekolada aktywuje w mózgu anandamid - neuroprzekaźnik blokujący ból i negatywne uczucia. Jedzenie gorzkiej czekolady działa antydepresyjnie.

Fantastyczna czwórka i przyjaciele jako wsparcie

  1. Kawa - filiżanka porannej kawy do śniadania poprawia nastrój i ma wpływ na samopoczucie przez resztę dnia. Kawa działa antydepresyjnie, pomaga się odprężyć i odetchnąć. Napój aktywuje w mózgu mechanizm uwalniania substancji BDNF. Substancja ta pobudza komórki macierzyste do wytwarzania nowych neuronów. Ma to duże znaczenie dla kondycji mózgu.
  2. Kurkuma - zawiera kurkuminę, która ma właściwości chroniące neurony przed zniszczeniem. Działa antystresowo.
  3. Kiszonki i kefir - to źródła pożytecznych bakterii, które działając bezpośrednio na florę jelitową, znacznie usprawniają produkcję serotoniny. Badania wykazały, że niektóre szczepy bakterii zawarte w kefirze i kiszonkach wspomagają neurogenezę oraz aktywują neuroprzekaźnik GABA, obniżający poziom hormonów stresu.
  4. Kiwi - owoc ten jest źródłem witaminy C. Witamina C redukuje poziom kortyzolu oraz działa wzmacniająco na układ odpornościowy, aby był tarczą obronną w walce z objawami stresu.

Banany to również silne wsparcie w pokonywaniu stresu. Owoce te zawierają magnez i witaminy z grupy B, dzięki temu uspokajają i poprawiają samopoczucie. Jednocześnie wzmacniają układ nerwowy oraz wspomagają wytwarzanie dopaminy podobnie jak owoce jagodowe.

Grzyby natomiast to źródło selenu - silnego przeciwutleniacza.

Niski poziom tego pierwiastka może prowadzić do stanów lękowych.

Produkty będące źródłem białka (protein), to też skuteczny sposób na stres. Sery i jajka pomagają utrzymać prawidłowy poziom cukru we krwi. Warto też sięgnąć po orzechy pekan, włoskie i makadamia - mają właściwości poprawiające nastrój i samopoczucie.

Niech Szczęśliwa siódemka oraz Fantastyczna czwórka z przyjaciółmi będą zdrowym wsparciem w pokonaniu stresu i wyeliminowaniu jego negatywnych skutków z naszego codziennego życia.

Autor: Magdalena Gosk

Linki:

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2014/05/15/stress-management-foods.aspx

Udostępnij wpis