Najczęściej kupowane

Informacja

Producenci

Nowe produkty

Promocje

Dostawcy

10 prostych sposobów na prawidłowy poziom cukru we krwi

Published : 2017-10-02 14:25:54
Categories : Sposoby na zdrowe życie Rss feed

Naturalne sposoby na cukier

Problemy z wahaniem się poziomu cukru we krwi to coś, co nie dzieje się w ciągu kilku dni. Jednak trudno jest samodzielnie ocenić czy dopadająca nas nagle senność, rozdrażnienie, bóle głowy mają związek z zaburzeniami poziomu cukru we krwi. Tu potrzebna jest pomoc lekarska, ponieważ wraz ze wzrostem poziomu cukru rośnie ryzyko cukrzycy i chorób serca.

Jak nie dopuścić do problemu i jak zapobiegać nagłym skokom poziomu cukru?

Oto rzeczy, które możesz zrobić już dzisiaj, aby utrzymać prawidłowy poziom cukru we krwi.

  • Pół godziny spaceru dziennie. Ruch sprawia, że mięśnie spalają glukozę, co pozwala utrzymać odpowiedni poziom cukru we krwi.
  • Jedz kilka mniejszych posiłków w ciągu dnia, zamiast trzech dużych. Unikniesz ryzyka nagłych skoków poziomu cukru, które mogą występować po obfitym posiłku lub kiedy jesteś bardzo głodny.
  • Postaw na błonnik. Im więcej błonnika w diecie, tym wolniejsze jest trawienie węglowodanów. Jedz produkty pełnoziarniste, owoce, warzywa (w tym strączkowe - fasolę, groch i soję), a poziom cukru będzie utrzymywał się na właściwym poziomie. Błonnik nie ulega strawieniu, ale sprawia że czujesz się najedzony.
  • Używaj cynamonu. Ta aromatyczna przyprawa dodawana do potraw i napojów, zwiększa produkcję insuliny oraz enzymów spalających glukozę.Na początek spróbuj kawy z cynamonem.
  • Jedz grejpfruty. Zawarte w cytrusach składniki skutecznie pomagają w zachowaniu prawidłowego poziomu cukru we krwi, poprzez znaczne obniżenie stężenia glukozy zaraz po posiłku.
  • Pij mleko. Już jedna szklanka mleka dziennie zmniejsza ryzyko insulinooporności o 20%. To dzięki enzymom zawartym w mleku, które spowalniają przekształcanie cukrów z pożywienia na cukier we krwi, pomagając zachować jego prawidłowy poziom.
  • Zadbaj o zdrową ilość snu. Mniej niż sześć godzin na dobę może prowadzić do insulinooporności. Jednak więcej jak osiem godzin snu, także może być przyczyną wahań cukru.
  • Pamiętaj o ćwiczeniach relaksacyjnych (joga lub inne ćwiczenia oddechowe), ponieważ tego typu aktywność wyrównuje poziom cukru. Weź parę głębokich wdechów i odpręż się na parę minut.
  • Staraj się utrzymywać stałą wagę ciała. Jeśli to konieczne, zrzuć zbędne kilogramy. Naprawdę warto - dla zdrowego serca i krążenia, a także zdrowego poziomu cukru.
  • Wprowadź do swojej diety naturalne suplementy. Poradź się swojego lekarza, aby dobrać zdrowe suplementy odpowiednio do twojego stanu zdrowia. Przy okazji możesz wykonać badania poziomu cukru we krwi.

Autor: Magdalena Gosk

Linki:

http://www.healthywomen.org/content/article/how-maintain-healthy-blood-sugar

https://www.healthline.com/nutrition/blood-sugar-spikes#section1

Udostępnij wpis