Wzrok

Jak dbać o wzrok?

‘ Pilnuj tego, jak oka w głowie! ‘ - mówi znane powiedzenie - od razu widać że to coś cennego… Podobnie jest ze wzrokiem, dlatego należy troszczyć się o niego jak najlepiej. W dzisiejszym świecie - pełnym przeróżnych bodźców - oczy narażone są na zmęczenie i przeciążenie, a w efekcie choroby.

Jak dbać o wzrok, by służył nam j...

Jak dbać o wzrok?

‘ Pilnuj tego, jak oka w głowie! ‘ - mówi znane powiedzenie - od razu widać że to coś cennego… Podobnie jest ze wzrokiem, dlatego należy troszczyć się o niego jak najlepiej. W dzisiejszym świecie - pełnym przeróżnych bodźców - oczy narażone są na zmęczenie i przeciążenie, a w efekcie choroby.

Jak dbać o wzrok, by służył nam jak najdłużej? Oto rady, z których możesz skorzystać już dzisiaj.

1. Trenuj swoje oczy.

Te proste ćwiczenia, wykonane zaraz po obudzeniu się, przed pójściem spać, albo zawsze gdy czujesz zmęczenie oczu, pomogą zachować dobry wzrok. Pamiętaj, żeby mieć czyste ręce, zanim zaczniesz trening.

  • Ogrzej swoje oczy - potrzyj dłonie o siebie, następnie przyłóż do oczu na pięć sekund. Powtórz to trzy razy.
  • Wykonaj krążenie - zacznij od spojrzenia w górę, następnie powoli zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a na końcu w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara. Powtórz dziesięć razy, by mieć pewność że dbasz o swój wzrok.
  • Skup się - trzymając długopis na wyciągnięcie ręki, powoli zbliżaj go w kierunku nosa, aż znajdzie się około 15- tu cm od niego. Następnie pomału oddalaj pisak, jednak wciąż bądź na nim skoncentrowany. Wykonaj to ćwiczenie dziesięć razy, a wzrok odpocznie.
  • Masuj skronie - za pomocą kostek kciuków masuj skronie okrężnymi ruchami raz w jedną stronę, raz w drugą. Powtórz ten masaż pod oczami, oraz na czole w punkcie pomiędzy brwiami.
  • Zrelaksuj się - odchyl głowę do tyłu i zamknij oczy na trzy minuty.
  1. Pamiętaj o odpowiedniej ilości snu. Podczas snu wzrok odpoczywa i regeneruje się, dlatego postaraj się spać przynajmniej siedem godzin w nocy.
  1. Rób przerwy podczas pracy. Na każde 50 minut pracy przed ekranem, zarezerwuj 10 minut przerwy. Rób sobie przerwy także podczas czytania czy rysowania. Jeśli nadal czujesz, że masz zmęczony wzrok - połóż na powieki plasterki ogórka.
  1. Zdrowo się odżywiaj, zastosuj suplementację. Odpowiednio zbilansowana dieta, to jeden z podstawowych elementów, które pomagają zadbać o wzrok. Oczy potrzebują wielu składników odżywczych, aby funkcjonować optymalnie. Weź pod uwagę:
  • Witaminy A, C i E oraz minerały takie jak: miedź i cynk - są niezbędne dla wzroku
  • Antyoksydanty, w tym beta-karoten, luteina, zeaksantyna - chronią wzrok przed nadmiernym promieniowaniem słonecznym. Znajdziesz je w szpinaku, jarmużu, sałacie. Przeciwutleniacze te obecne są w żółtej papryce, marchwi i słodkich ziemniakach. Żółte i zielone warzywa spowalniają osłabienie narządu wzroku związane z wiekiem.
  • Pokarmy bogate w siarkę, cysteinę i lecytynę (czosnek, cebula, kapary) - zapobiegają takim uszkodzeniom wzroku, jak zaćma.
  • Jagody goji, borówki, czarne jagody i winogrona to źródło antocyjanów - przeciwutleniaczy działających łagodząco i przeciwzapalnie.
  • Kwasy omega-3, szczególnie DHA, który stanowi wsparcie dla błon komórkowych narządu wzroku. Kwasy omega-3 zawierają ryby (np. łosoś, makrela i tuńczyk), dobrą alternatywą jest olej z kryla.

Więcej

Wzrok Jest 7 produktów.

Pokazuje 1 - 7 z 7 elementów
Pokazuje 1 - 7 z 7 elementów