Informacja

Nowe produkty

Promocje

Stres i nerwy

Stres to reakcja ludzkiego organizmu na zmiany zachodzące w otoczeniu. Mogą być to reakcje fizyczne, ( np. szybkie bicie serca, spocone i zimne dłonie czy też nagłe uderzenia gorąca ) lub psychiczne - uczucie lęku, trudności z koncentracją lub duża nerwowość.

A stres pozytywny? Ten rodzaj stresu psychicznego pozwala na działanie, mobilizuje cia...

Stres to reakcja ludzkiego organizmu na zmiany zachodzące w otoczeniu. Mogą być to reakcje fizyczne, ( np. szybkie bicie serca, spocone i zimne dłonie czy też nagłe uderzenia gorąca ) lub psychiczne - uczucie lęku, trudności z koncentracją lub duża nerwowość.

A stres pozytywny? Ten rodzaj stresu psychicznego pozwala na działanie, mobilizuje ciało i umysł, abyśmy mogli osiągnąć wyznaczone cele.

Jednak gdy pozostajemy w długotrwałym napięciu, spada odporność organizmu i znacznie osłabiają się nerwy. Często towarzyszy nam zmęczenie i niemożność skupienia uwagi.

Negatywne skutki stresu

Podwyższone ciśnienie, zaburzenia libido, nadmierny apetyt ( co skutkuje nadwagą ) lub wręcz niechęć do jedzenia… to tylko niektóre z dolegliwości, których jesteśmy ofiarą na skutek stresu.

Wahania poziomu endorfin i serotoniny ( hormonu odpowiedzialnego za dobre samopoczucie ), wywołane stresem mogą prowadzić do bólu głowy.

Kondycja skóry ulega pogorszeniu. Skóra jest nadmiernie przesuszona lub przetłuszcza się - to ostatnie to efekt wzmożonej produkcji sebum. Na twarzy pojawiają się zmarszczki - oznaka przedwczesnego starzenia się skóry. Nierzadko osłabione nerwy i długotrwałe napięcie powodują osłabienie i wypadanie włosów.

Kolejnym przykrym skutkiem stresu jest bezsenność. Niewyspanie ma duży wpływ na spadek koncentracji i kłopoty z pamięcią. Nadmierna produkcja kortyzolu - hormonu stresu - zaburza ludzką zdolność do tworzenia nowych wspomnień.

Stres wywołuje skoki poziomu cukru we krwi i może być pośrednią przyczyną cukrzycy.

Częste przeziębienia wywołane spadkiem odporności, a także nasilenie objawów astmy u osób z alergią to też gorzkie owoce stresu.

Sztywność karku, dokuczliwy ból między łopatkami czy w odcinku lędźwiowym kręgosłupa, to objawy które bez wahania możemy wiązać ze stresem.

Proste sposoby na zmniejszenie stresu

  • Wyłącz komputer, odłóż telefon czy tablet - wystarczy godzina.
  • Oddychaj głęboko - dzięki temu dotlenisz mózg i wyrównasz rytm serca oraz ciśnienie krwi.
  • Spróbuj spędzić trochę czasu z kolorowanką - to naprawdę koi nerwy…
  • Napij się ulubionej herbaty.
  • Znajdź kwadrans na drzemkę w ciągu dnia.
  • Posłuchaj muzyki.
  • Przejdź się na spacer do lasu, parku lub nad wodę - jej szum uspokaja nerwy.
  • Poćwicz - wybierz rodzaj ćwiczeń, który najbardziej Ci odpowiada. Czy to będzie pilates, aerobik czy joga - ważne by być w ruchu.
  • Spróbuj masażu - na dobry początek automasaż stóp, który działa odprężająco na cały organizm.
  • Weź chłodny prysznic - uspokoi Twoje nerwy, a jednocześnie będzie pobudzającym zastrzykiem energii.
Więcej

Stres i nerwy Jest 23 produktów.

na stronę
Pokazuje 1 - 12 z 23 elementów
Pokazuje 1 - 12 z 23 elementów