Informacja

Nowe produkty

Pamięć i koncentracja

Mówi się, że największą mocą ludzkiego umysłu jest jego zdolność do skupienia się na jednej rzeczy przez dłuższy okres czasu. Jednak w dzisiejszym, bardzo dynamicznym świecie większości z nas ciężko utrzymać uwagę, a kiedy mamy trudności z pamięcią i koncentracją wszystko co chcemy zrobić jest trudniejsze i trwa dłużej niż zakładaliśmy. Jeśli ni...

Mówi się, że największą mocą ludzkiego umysłu jest jego zdolność do skupienia się na jednej rzeczy przez dłuższy okres czasu. Jednak w dzisiejszym, bardzo dynamicznym świecie większości z nas ciężko utrzymać uwagę, a kiedy mamy trudności z pamięcią i koncentracją wszystko co chcemy zrobić jest trudniejsze i trwa dłużej niż zakładaliśmy. Jeśli nie możesz się skupić, a do tego pamięć płata ci figle, nie myśl, że nic nie możesz z tym zrobić. Jak naturalnie poprawić swoją pamięć i wzmocnić umiejętność koncentracji? Odpowiedzią na te pytania jest m.in.: zdrowa dieta, różnorodne mnemotechniki i treningi umysłu oraz odpoczynek.

Istnieją też proste sposoby, które możesz wypróbować od razu, by poprawa pamięci i wzmocnienie koncentracji stały się rzeczywistością:

  • Koncentracja na własnym oddechu. Uspokój i wyrównaj oddech, skoncentruj się na powolnym wdechu i wydechu. To pobudza mózg do pracy.
  • Gry umysłowe. Dobrym rozwiązaniem na wzmocnienie koncentracji są wszelkiego rodzaju gry na czas, wymagające od nas skupienia się na zadaniu. Np. wykreślanie z ciągu liczb tylko tych, które są parzyste; rozwiązywanie sudoku i różnych łamigłówek matematycznych. Jednym z ćwiczeń, wpływających pozytywnie na wzmocnienie koncentracji jest zabawa, w której skreśla się słowa, które nie pasują do pozostałych w ciągu.
  • Picie wody. To najprostszy sposób na poprawienie koncentracji.
  • Żucie gumy. Mięta orzeźwia i wzmacnia pamięć. Żucie gumy miętowej poprawia pamięć i koncentrację, ponieważ zwiększa przepływ tlenu do obszarów mózgu odpowiedzialnych za uwagę.
  • Zdrowy sen. Wypoczęty umysł to klucz do odpowiedniej koncentracji i dobrej pamięci. Zadbaj o właściwą ilość snu.
  • Filiżanka kawy. Dostarczenie organizmowi odpowiedniej dawki kofeiny wzmacnia koncentrację. Kofeina w kawie usprawnia przepływ krwi do mózgu, poprawia nastrój i uwagę. Jeśli poziom twojego skupienia wyraźnie się obniża, mała czarna (dodatkowo źródło antyoksydantów) to bardzo dobre rozwiązanie.
  • Utrzymanie porządku. Jeśli twoje stanowisko pracy będzie uporządkowane - łatwiej się skupisz. Na biurku czy stole powinny znaleźć się jedynie potrzebne rzeczy, wtedy z łatwością i chęcią przystąpisz do działania, a twoja pamięć na pewno cię nie zawiedzie.
Więcej

Pamięć i koncentracja Jest 13 produktów.

na stronę
Pokazuje 1 - 12 z 13 elementów
Pokazuje 1 - 12 z 13 elementów